رولبرينگ چيست؟

رولبرينگ ها يكي ديگر از ابزار و قطعاتي هستند كه در صنايع گوناگون ، ماشين آلات توليدي و مصرفي كاربرد بسياري دارند.رولبرينگ‌ها داراي فرق زيادي با بلبرينگ ها نبوده كارايي هر دو نسبتاً برابر است .رولبرينگ سوزني،رولبرينگ مخروطي،رولبرينگ استوانه اي  ، رولبرينگ بشكه اي انواع رولبرينگ مي شود

تفاوت بلبرينگ و رولبرينگ

بر خلاف بلبرينگ ها، رولبرينگ ها تنها قادر به تحمل بارهاي شعاعي هستند. آنها مي توانند بارهايي با وزن هاي زياد را به راحتي جا به جا و تحمل نمايند.تفاوت اصلي رولبرينگ و بلبرينگ ،  تحمل و مقاومت آنها در برابر ميزان بار تحميل شده ميباشد. بطور كلي، فشار وارد شده برانواع رولبرينگ ها و بلبرينگ ها به دو صورت شعاعي و محوري ميباشد كه با توجه به  نوع آنها  در صنايع مختلف و ماشين آلات و دستگاه هاي گوناگون بكار گرفته مي شوند .

اجزاي اصلي رولبرينگ

حلقه يا كنس داخلي-حلقه يا كنس بيروني ( خارجي)-قفسه-قفسه هاي بيرينگ ها معمولا جنس هاي متفاوتي دارند و با شكل مختلفي ميتوانند در بيرينگ ها وجود داشته باشند.

اين امكان هم وجود دارد كه برخي بيرينگ ها فاقد قفسه باشند البته چون به هنگام كار ساچمه ها  با هم برخورد ميكنند  و باعث اصطكاك زياد ميشوند ، معمولا بيرينگ هاي فاقد قفسه در سرعت هاي پايين مورد استفاده قرار ميگيرند.

و چنانچه نياز به بيرينگي داشته باشيم كه در سرعتهاي بالا كار كند الزاما ميبايست ازبيرينگهايي استفاده نماييم كه داراي قفسه باشند.

قيمت بلبرينگ و خريد بلبرينگ در فروشگاه تهران فرگام با بيش از سه دهه فعاليت اقتصادي و تجاري در عرصه واردات ، توزيع و فروش بلبرينگ ها ، رولبرينگها، ياتاقان هاي صنعتي و كشاورزي ، كاسه نمد، ساچمه، تسمه و زنجيرهاي صنعتي و كشاورزي و لينير و بال اسكرو و انواع گريس هاي صنعتي و نسوز و...